اجراي صحيح محتوا

ارائه مقالات مربوط به سئو سايت

اجراي صحيح محتوا

۳ بازديد

اجراي درست محتوا

 

نكته ي اساسي در اينجا اين ميباشد كه هر دو ورقه دارنده تگ هاي داراي ربط باشند، سئو در مشهد در غير اين شكل، موتورهاي جستجو گر آنان را غير وابسته از يك ديگر به شمار مي‌آورند. و اين، ريسك محتواي نسخه برداري گرديده را بالا ميبرد و سبب ساز ميشود اين دو برگه با يكديگر در حاصل موتورهاي جستجو گر رقابت نمايند.

 

گوگل پيشنهاد مي نمايد كه درباره ي صفحه ها تلفن همراه و دسكتاپ، نسبت يك به يك را در تارنما خويش رعايت فرماييد. بنابر اين مثلا، نسخه موبايلي “شيت ي A” مي بايست صرفا توسط ي annotationها تحت عنوان نسخه دسكتاپ “برگه ي A” شناخته گردد، خير صفحه ها متعدد. و برعكس.

 

 

 

Redirect كردن يوزرها

 

در رابطه با redirect كردن يوزرها موبايلي به URLهاي موبايلي غيروابسته، دو راهكار وجود دارااست كه بوسيله Googlebot و ربات هاي شبيه

 

HTTP redirects

JavaScript redirects

رايج ترين و كارامدترين آن‌ها HTTP redirect ميباشد.

 

HTTP redirects

 

HTTP redirect يك ساختار كددار براي استفاده كننده/سيستم كارداران ميباشد كه بازديدكننده را مستقيماً از يك URL به URL ديگر مي فرستد و مبتني بر يك استرينگ استفاده كننده/سيستم دليل كار مي نمايد. از جمله، در حالتي‌كه يك استفاده كننده/سيستم برهان موبايلي همت دارااست به يك URL دسكتاپ دسترسي پيدا نمايد، استرينگ استفاده كننده/سيستم ادله وي شناسايي مي‌شود و به URL هم اندازه موبايلي مطلوب هدايت ميشود.

 

نوع redirect صورت گرفته در رابطه با سايت هاي گوشي (۳۰۱ يا اين كه ۳۰۲) آنقدر خيلي مهم نيست؛ چيزي كه اصلي ميباشد اين ميباشد كه redirect صورت گرفته با اجزاي URL مو جود در تگ rel=”alternate” پيوند برگه، متناقض نباشد. به نمونه پايين كه تگ جايگزين در ورقه ي دسكتاپ را نشان ميدهد اعتنا فرماييد:

 

[link rel=”alternate” media=”only screen and (max-width: 640px)” href=”http:oxteam.ir/”]

 

اين redirect، مخاطب موبايلي را به نشاني https://oxteam.ir/ كه در تگ مشخص و معلوم شده‌است هدايت مي نمايد. و اهميتي ندارد كه سرور، مخاطب را با HTTP 301 يا اين كه ۳۰۲ هدايت مي نمايد، ولي به كار گيري از HTTP 302 در شكل قابليت و امكان، پيشنهاد مي شود.

 

سياست هاي Redirect كردن

نوع تصميماتي كه در سايت خويش درباره با redirect به عمل ميگيريد به خودتان بستگي دارااست، براي موتور هاي كاوشگر تفاوتي توليد نمي نمايد. با اين اكنون، دو نوع سياست براي redirect كردن وجود داراست كه وبمستر ها هنگام redirect كردن دربين سايت هاي گوشي و دسكتاپ، از آن ها به كار گيري مي نمايند:

 

Unidirectional: تنها يوزرها موبايلي كه از صفحه ها دسكتاپ بازديد مي نمايند به مساوي موبايلي redirect مي گردند.

Bidirectional: يوزرها موبايلي كه از صفحه هاي دسكتاپ بازديد مي نمايند به متساوي موبايلي redirect ميگردند و برعكس.

گوگل آناليتيكس و Search Console

در صورتي‌كه فرمت URL زيردامنه ي (m.domain.com) را گزينش مي‌كنيد، مي‌توانيد دو محتواي جدا براي سايت موبايلي خويش، هم در گوگل آناليتيكس و هم در Search Console ساخت‌و‌ساز فرماييد. كارايي نماييد قطعاً اين عمل را انجام دهيد، چون اين دو منبع داده ها ارزشمندي را، كه ميتواند به ارتقاي تلاش سايت شما ياري دهد، در دست شما مي‌گذارند و شما‌را از هر اختلال احتمالي باخبر مي نمايند.

 

اعتبار و صدق

هنگامي كه وب سايت خويش را با به كارگيري از ساختار URL مستقل راه‌اندازي كرديد، بايستي از درست اجرا شدن محتواي وبسايتتان مطمئن گرديد.

 

Annotation ها

به جهت اهميت annotation يا اين كه كناره نويسي در چشم شدن محتوا و همت آن در جستجوها، هم در تلفن همراه و هم در دسكتاپ، بايستي در اجراي درست آن اعتنا فرمائيد.

 

Redirect ها

محاسبه اينكه سايت شما چه گونه در رابطه با درخواست هاي زيادي كه از سوي يوزرها/سيستم برهان هاي متعدد اخذ مي نمايد، كردار مي نمايد، ميتواند براي شما بسيار داراي فايده باشد و يكي ابزارهاي اثرگذار براي اين فعاليت Mobile Redirect Viewer ميباشد. در‌اين ابزار شما ميتوانيد جواب سرتيتر هاي HTTP متعدد كه به كارابران/سيستم استدلال هاي متعدد، مانند iPhone ، Android و Googlebot داده ميشود را مشاهده كنيد.

 

 

 

نقشه ي وب سايت XML موبايلي

 

يك نقشه ي سايت XML موبايلي به Google’s Search Console كه مجموع URLهاي موبايلي شمارا در ليست هاي خويش، طبقه بندي نموده است، ارائه دهيد. با جداگانه كردن URLهاي مرتبط با گوشي و دسكتاپ از هم، مي‌توانيد مسائل مرتبط با ايندكس كردن را تشخيص دهيد، مانند تفاوت عمده اي كه دربين ايندكس كردن صفحه هاي موبايلي و دسكتاپ وجود دارااست.

 

مورد ها ديگري كه بايستي محاسبه نماييد

 

همت فرماييد مواقعي كه در نصيب ساختارها به آن‌ها اشاره كرديم را هم تحليل فرماييد:

 

مشابه سازهاي مخاطب/سيستم دليل

موردها مرتبط با سرعت وب سايت

آزمايش هماهنگ شدن با قابل انعطاف افزارهاي تلفن همراه

مورد ها مرتبط با خطاهايي كه در ابتدا و تحت كردن (crawl) صفحه ها فيس ميدهد

محاسبه گزارشات مرتبط با تلاش تارنما موبايلي

درست عمل كردن تارنما در دستگاه گوشي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.