كيفيت يا كميت توليد محتوا؟

ارائه مقالات مربوط به سئو سايت

كيفيت يا كميت توليد محتوا؟

۱ بازديد

كيفيت يا اين كه كميت ساخت‌و‌ساز محتوا؟
در ايجاد محتوا، كيفيت نبايد فداي كميت خواهد شد. اين صحت دارد سئو در مشهد  كه پروسه ساخت‌و‌ساز محتوا منظم و دارنده بازه ‌بندي معلوم ميباشد البته اعتنا نكردن به كيفيت همچون دقت نكردن به كميت محتوا مي تواند جراحت‌رسان باشد. همان طور كه نشر يك پست در ماه براي ايجاد محتوا خيلي جذاب به حيث نمي رسد، تكثير روزمره محتواي بي‌كيفيت و متفرق نيز ميتواند سبب دافعه كاربر خواهد شد. دقت بدين نكته ضروري ميباشد كه شايد بيشتر از يك توشه زمان تاثير گذاري روي يك استفاده كننده معلوم را نداشته باشيد.

ويراستاري محتوا

پزشك حسن ذوالفقاري در كتاب راهنماي ويراستاري و صحيح‌نويسي، اين نظر را دارد ويراست يك نوشته در سه سطح انجام ميگردد.

ويراست فني

اين نوع ويراست دربرگيرنده در دست گرفتن گزاره بندي، اشتباه املايي و رعايت نيم مسافت و تصحيح يا اين كه اعمال آرم گذاري و اعمال قواعد عدد نويسي و فرمول نويسي و بطور كلي همه ايرادات نگارشي ميشود.

ويراست زباني-ساختاري

اين نوع ويراست دربرگيرنده اشكالات فرمان گويش و ابهام گويي و تصحيح و تعيين واژگان مطلوب و بي آلايش سازي و جاري سازي جمله‌ها ميشود.

ويراست علمي – تخصصي

اين نوع ويراست بر محتواي نوشته محاسبه داراست و تلخيص و حذف محتواي تكراري، غيرضروري و غير مستند، تصحيح و جابجايي مطالب، ارتقاء بعضا نكات فراموش گرديده، افزودن توضيح يا اين كه ياد آوري و بازبيني و اصلاح مطالب اشتباه را مشتمل بر مي‌گردد.

با دقت به اهميت و لحن و آلرژي محتوا، بازه و هزينه‌ و توجه گزينه انتظار محتوا، معيار ويراست و مسئوليت ويراست گوناگون ميباشد. اين قابليت و امكان وجود داراست علاوه بر نگارش، ويراست محتوا در يك سطح يا اين كه تمامي مقاطع نيز با مولف محتوا باشد و يا اين كه دست كم سطحي از ويراست با تاليف كننده بوده و سطح ها فراتر با شخص ديگري تحت عنوان ويراستار باشد. ولي محتواي نوشتاري كه ساخت‌و‌ساز مي‌گردد مستلزم دست كم يك سطح ويراست به وسيله شخص ديگر ميباشد.

تدوين و بازنگري محتواي غير نوشتاري

علاوه بر محتواي نوشتاري، محتواي غيرنوشتاري نيز نياز به تدوين و بازبيني و عيب گيري داراست و اين مشتمل بر محتواي تصويري و ويديويي و شنيداري و تعاملي مثل پباده سازي مسابقه نيز مي‌‌گردد.

فرمت بندي محتوا

اندازه و نوع فونت، مسافت خطوط از يكديگر، داراي ارتباط بودن مطالب، به كار گيري بموقع از عكس، لبريز نقاشي كردن فونت، در جذب استفاده كننده و استقبال از محتوا تاثير به سزايي دارااست.

بيشتراز حد وسيع بودن فونت يا اين كه به كار گيري از فونت نامناسب يا اين كه رنگ نامناسب، سبب اذيت شدن ديده خواننده و خسته شدن وي ميگردد. پشت سرهم عنوان كردن مطالب و مسافت ندادن ميان دو نصيب منقطع در نوشته نيز قشنگ وجود ندارد. در غايت بهتر ميباشد گروه ساخت‌و‌ساز محتوا به يك فرمت واحد براي نگارش محتوا يعني راهبرد رسد.

عنوان نويسي

تيترنويسي يكي‌از مهم ترين قسمت‌هاي ايجاد محتوا به شمار ميايد. اهميت تيترنويسي خير فقط در جذب كاربر و كسب دانايي مشتري بلكه تبديل كاربر به مشتري و تاثير در تهيه بهينه سازي ميباشد.

براساس مطالعه Copyblogger، هشتاد درصد مخاطبان عنوان را مي خوانند و صرفا 20 درصد از آنان محتواي نوشتاري را ميخوانند. بدين ترتيب گزينش عنوان مطلوب خير يك مزيت بلكه امري ضروري ميباشد. گزينش عنوان مطلوب حتي ميتواند سبب ساز باخت بازاريابي محتوايي شما گردد.

خلاقيت در گزينش عنوان نيز قادر است تاثير مطلوبي داشته باشد. براساس مطالعه Content Marketing Institute، قرار دادن خطه فاصله يا اين كه دو نقطه در عنوان مي‌‌تواند نرخ كليك بر روي نوشته را 9 درصد ارتقا دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.