اپن گراف يا Open Graph چيست و چه تاثيري در سئو دارد؟

۱ بازديد


خيلي معمولي بخوام بگم، پروتكل اپن گراف ( open gragh ) گروه اي از متا تگ هاست كه در نصيب هد ( head) وب سايت جايگذاري ميگردند  سئو در مشهد   و  هنگامي كه شما صفحاتي از تارنما خودتون رو در شبكه‌هاي‌عمومي به اشتراك مي‌گذاريد، اين قابليت و امكان رو به شما ميده  تا اكران بهتري از اين صفحه هاي به يوزرها اكران دهند.  
با يك نمونه تصويري تفاوت استعمال از اپن گراف و عدم به كارگيري از اون رو ببينيم.
اين تصوير از به اشتراك گذاري ورقه از تارنما ahrefs در صورت بوك با به كار گيري از متا تگ اپن گراف مي‌باشد


 
و اين تصوير به اشتراك گذاري به عبارتي شيت در رخ بوك فارغ از به كار گيري از متا تگ اپن گراف رو نشون ميده.


 
خب، ديدين تصوير نخستين تجربه ي بهتري به مخاطب ميده و به صورت موثري در فراگير شدن در شبكه‌هاي‌اجتماعي اثر گذار ميباشد.
اپن گراف او‌لين توشه در سال 2010 به وسيله صورت بوك معرفي شد. فعلا اكثري از شبكه‌هاي‌مردمي ديگر مثل: توييتر، لينكدين، پينترست، گوگل پلاس ( مرحوم گوگل پلاس ) و حتي تلگرام حاذق به شناسايي اين متا تگ ها  ميباشند.  خويش توييتر به طور فردي متا تگ خاص خودش به اسم twitter cards  رو منتشر كرده البته در شكل عدم وجود آن از متا تگ اپن گراف به كار گيري ميكند.
تاثير اپن گراف در seo چه است؟از آنجايي كه شبكه‌هاي‌عمومي يك كدام از موءثر ترين دست اندركاران ترافيك تارنما ها مي باشند، به كارگيري از اپن گراف به صورت موثري در ارتقا كليك و CTR در شبكه هاي عمومي تاثير گذارده و مي‌تواند به طور غير بدون واسطه به بهبود بهينه سازي داخلي (on page) ما ياري دهد. اينترنت مستران بايد بر روي تگ title و description تمركز داشته باشند.
براي به كار گيري از اپن گراف 3 ادله خوب ميتونيم داشته باشيم:
1) محتوا را در رسانه هاي اجتماعي ديده نواز خيس مي نمايند ( بهبود تجربه استفاده كننده)
2) ميتوانند به مخاطب در يك نگاه بگويند محتواي ما چه است ( همينطور با ساخت يك عكس و ديسكريپشن ديدني به صورت موثري بر ارتقاء كليك تاثير مي‌گذارد)
3) به شبكه‌هاي‌عمومي ميتوانند ياري نمايند كه شعور نمايد محتواي ما چه مي باشد، در سود با سرچ استفاده كننده در شبكه‌هاي‌اجتماعي پيرامون قضيه محتواي ما، به صورت موثري در مارك تدبير تاثير مي‌گذارد.
كدهاي متا تگ اپن گراف:متا تگ هاي اپن گراف كليه با : og  استارت گرديده و بخش بعدي كد، نوع و ماهيت آن را معين ميكند
كدهاي مهم اپن گرافOg:title : تيتر محتوايي  كه قرار ميباشد در كانال اجتماعي  اكران داده  خواهد شد. بهتر ميباشد در بين 60 تا 90 كاراكتر باشد. يكي‌از مهمترين بخش ها در جذب و ترغيب مخاطب براي كليك هست.
og:type   : نوع محتوايي كه در برگه ميباشد، را معلوم مي نمايد. مانند ويدئو، تصوير،نوشته‌علمي.
  چنتا از مهم‌ترين هاش عبارتند از:
محتواي بر طبق اينترنت:
تارنما (website)مقاله (article)وبلاگ (blog)سرگرمي:
كتاب (book)بازي (game)فيلم (film)خوراك (food)جاي ها:
شهر (city)ميهن (country)اشخاص:
هنرپيشه (actor)مولف (author)سياست مدار (politician)كسب و فعاليت:
شركت (company)هتل (hotel)رستوران (restaurant)og:image   : عكسي كه هنگام اشتراك گذاري در شبكه‌هاي‌عمومي نشان داده ميشود. يكي‌از مهم‌ترين متا تگ ها كه تاثير بخش اعظمي در ارتقاء كليك ما داراست..
 og:url    : نشاني url ورقه متبوع كه محتوا در آن قراردارد..
og:description   : توضيحات كوتاه راجب محتوا كه حدود 200 كاراكتر مي‌باشد. در اينجا هم با تايپ كردن ديسكريپشن ديدني، مي‌توانيد استفاده كننده رو براي كليك ترغيب فرماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.