بهينه سازي و بازاريابي محتوا با فرض اينكه شما ، سئو در مشهد شخصاً مطالبي را براي تارنما خويش يا اين كه كارفرمايتان مي نويسيد و در فعاليت به ساخت و ساز ، بهينه سازي و بازاريابي محتوا سرگرم مي باشيد ، در مورد ها اكثري پيش ميآيد كه نگاره خويش را درتوان غايي خويش چشم و پتانسيل آن را براي جذب استفاده كننده آنچنان زياد ميبينيد كه تصور ميكنيد مطلبي جامع ، جاري و مالامال مغز خيس از اين نوشته در وب يافت نميشود . شايد اين نوشته دقيقاً به عبارتي خصوصيت هايي كه بدان اشاره شد را داشته باشد ، شايد هم تحت عنوان مولف اثر بها هاي آن را بزرگ نمايي كرده و چشم اغراق به آن داريد ! ولي چطور مي قدرت عيار حقيقي وواقعي اين يادداشت را سنجيد ؟! جواب اين پرسش تماماً بي آلايش و قابل ادراك ميباشد ؛ آيا اين نوشته دارنده تعداد بازديد هاي قابل توجهي بوده ميباشد ؟ آيا ارجاع خوانندگان به آن از ديگر نوشته هاي شما بيشتر بوده ميباشد ؟ آيا به عبارتي دامنه خاص ، رده ايده آلي در موتورهاي كاوش گر دارااست ؟ آيا اين نوشته به طور بي واسطه و غير بدون واسطه براي شما درآمدزايي نموده است ؟ در صورتيكه چنين وجود ندارد بايستي بگوييم كه نوشته شما هم به آن اندازه اي كه از آن توقع داشته ايد مثمر ثمر فعاليت نكرده و عملاً نگاره دوست داستني و مطلوبي در نظرگرفته نميشود .
seo و بازاريابي محتوامشاهده همين تصورات خطا في مابين ساخت كنندگان محتوا يي كه روزمره با آنان سروكار داريم ، مارا بر آن داشت تا حول مطالبي كه سبب ساز ميشوند تا نوشته عادي شما به يك مقاله عالي تبديل گردد سخن كنيم ؛ پس با ما ياروهمدم باشيد .
۵ نكته مهمي كه مي بايست درخصوص بازاريابي محتوا بدانيد !
شايسته ترين محتوا ≠ پيروز ترين محتوا
گهگاه براي نگارش يك نوشته ي علمي ايام و ساعتها به مطالعه و تحقيق ميپردازيم ، با تهيه و تنظيم گزارشات ميداني و پشت رمز نهادن منابع مكتوب ، مورد ها و نكاتي كه تا قبل از اين در هيچ كجاي ديگر يافت نميشوند را در مقاله خويش مي گنجانيم ، با خلاقيت فراوان جلوه هاي بصري را در قالب تصوير و كليپ در نوشتهيعلمي خويش ميگذاريم ، بعد از دفعات متفاوت بازخواني و انجام تغييرات فراوان و پالايش كردن نكات غير مطلوب آن فراهم بارگزاري شايسته ترين نوشتهعلمي اي كه در باب آن زمينه خاص درج شده ميباشد مي شويم و نهايتاً بعداز قرار دادن اين نوشته در وبسايت ، با قريب به صد بازديد در نقطع ي عطف اعتنا بهاين نگاره ، آن را به دست بيماري آلزايمر مي سپاريم .
تمامي اينها در حاليست كه ايام و ماه ها آنگاه ، در سايتي كه شايد از تارنماي ما سرشناس خيس بوده و از منزلت بهتري نيز شامل است ، با مطلبي رو در رو مي شويم كه به مراتب از نوشته نام برده ضعيف خيس بوده و حتي شايد بخشي از آن را نيز از نوشته خويش ما الهام گرفته باشند . مطلبي كه بوسيله تاليف كننده اي مبتدي و ارزان بها مندرج ميباشد هرمورد از مارا به مرز نا اميدي و سرخوردگي ميرساند ! اندوه از اين نكته كه چرا اين نوشته بيشتراز هزار بازديد منحصربهفرد بفرد داشته ، اينكه در كامنت هاي پايين اين پست تا چه حد تعريف وجود داراست و اينكه تا چرا در حاصل گوگل ، اين نوشته فراتر از ماحصل زحمات ما قرار گرفته ميباشد .
شايد در دنيايي ايده آل و آرماني اين حق شما بود كه در جاي بهتري قرار بگيريد ، ولي اين دنيا آكندهاز رويدادهاي ظاهرا غير منصفانه ميباشد ؛ صحيح مانند مسابقه فوتبالي كه تيمي نود دقيقه سراپا حمله ميباشد البته توانمند به عبور از دفاع اتوبوسي رقيب وجود ندارد ، ولي در دقايق اضافه بازي روي يك ضد حمله گل خورده و بازي را مي بازد !
دردنياي seo و ساختوساز محتوا نيز كمابيش چنين اتفاقي مي افتد ، جايي كه با وجود برتري مطلق شما نسبت به رقيب ، اين حريف شماست كه موفق ميگردد ! البته انواع عمل كجاست ؟ در نمونه فوق ما گرفتار طريق بازي رقيب گرديده ايم و دقيقاً همان گونه كه مناسب ايشان بوده و در نقشه هايش فكرش را نموده است در هم اكنون بازي هستيم ، درحال حاضر اينكه استراتژي درست اين ميباشد كه ما نيز بازي خويش را داشته و آنانرا بدون چاره به جنبش در چارچوب مراد هاي خويش كنيم .
سفارش ما براي غلبه بر اينگونه اشتباهات
– براي اينكه وارد چنين چالشي نشويم ، جاي اين كه به موضوعاتي بپردازيم كه رقباي سرشناسمان به آن پرداخته اند ( موضوعاتي كه حتي با اكران ضعيف نيز پايين اسم گسترده رقباي سرشناسمان ، بهينه سازي و بازاريابي محتوا قدرتمندشان تخت گاز مقام مطلوبي مييابند ) در حوزه هايي گام برداريم كه هنوز اقدامي از سوي آنها شكل نگرفته باشد و پيشرو در آنها باشيم ، به طوري كه راه حل ديگري براي گوگل نگذاريم ، به غير از اينكه مارا در بالا دامنه هاي خويش نشان دهد .
– نقاط قوت خويش و نقاط ضعف نزديكترين رقبايتان را شناسايي فرمائيد ! شايد شما مداد قدرتمندتري داشته و شايد هم ذهنتان فراهم درنورديدن مرزهاي ناشناخته تري دراين حوزه كاري باشد . همگي اينها در حاليست كهاين مقايسه اي دائمي در معمولي ترين اثر خويش ممكن ميباشد حباب زائد ” توهم شايسته ترين بودن ” شمارا شكسته و به شما ثابت نمايد كه نويسندگان بهتري با موضوعات جذابتري نيز به موازات شما در هم اكنون نويسندگي مي باشند .
– براي خويش يك استراتژي محتواي تبليغاتي ، seo و بازاريابي محتوا تعريف و تمجيد فرمائيد ، پديده اي كه شايد در كوتاه زمان فيض اي آنچناني در بر نداشته باشد ، البته در بلند بازه به تشكيل اسم تجاري شما – از طريقي طبيعي – سبب گرديده و به جذب مخاطبيني اثبات سبب ساز مي گردد .
محتوايي تعدادي هدفه ساخت نمائيد !هنگامي شما مطلبي را مي نويسيد ، بي آنكه حتي بدانيد در فيض جستجوهاي مختلفي چشم ميشويد ، پس ورق را به سمت خويش برگردانده و به طور هدفمند ، خويش را مشغول اين كنكاش هاي ناشناس نمائيد . با فرض اينكه محتواي متبوع نوشته اي سنتي باشد ، معمولاً منبعي واحد داشته ، به زمينه واحدي پرداخته و به طريقي واحد نيز عرضه ميگردد ، هم اكنون اينكه ما ميتوانيم علاوه بر گردآوري داده ها از مجاري گوناگون ، در خلال اين مقاله به دو يا اين كه يكسري مورد جدا البته بسيار مجاورت بپردازيم و نهايتاً اينكه به صُور گوناگون نيز آن را در دست مخاطبين خويش در اختيار بگذاريم .
براي مثال با فرض اينكه محتوايي مدام سبز ساختوساز كرده ايم كه در قيدوبند مدت و مناسبت خاصي نباشد ، ما خواهيم توانست آن را بواسطه مشاجره هاي كنفرانسي ، مقاله ها پشتوانه و تكميلي ، موضوعات پادكستي يا اين كه پست هاي مهمان آپ ديت رساني كرده و از سقوط در منجلاب نوشته هاي كهن خيس نجاتش دهيم . علاوه بر اينها با امداد محتواي چندگانه يا اين كه يكسري هدفي مي قدرت ROI يا اين كه نرخ بازشت سرمايه را نيز ارتقاء دهيد ، زحمتي يكباره و بازدهي چندگانه !
پيرو گفتنيست كه پيوند دهي هاي صريح و هدفمند باطن سايتي و خير تنهاً وجود كلماتي در قالب متن ميتواند بهاين چندگانگي دامن بزند ! براي مثال در پست هاي مرتبطي كه در انتهاي يك نوشته ميايد ، فقطً قرابت كلمه ها كليدي مد حيث نبوده و در خلال خويش نوشته و صحيح به عبارتي جايي كه ذهن كاربر مشغول موضوعي خاص ميباشد از پيوند هاي نام برده با عنوان هاي مشخص و معلوم و قابل تشخيص مصرف شود .
شنبه ۲۴ آبان ۹۹ | ۱۰:۳۸ ۳ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است